Opel a fost pe val în ultimii ani. A introdus o nouă generație a elegantului crossover Mokka, a reproiectat modelul Astra și a actualizat semnificativ nava sa amiral Grandland. Cea mai mare mașină a mărcii a sosit pe piața din România la începutul lunii mai. Grandland vine cu o înfățișare complet nouă și un interior mai modern.
SUV-ul german se bazează pe o platformă comună a grupului Stellantis similară cu cea a lui Peugeot 3008 sau Citroen C5 Aircross. Deși mașina a suferit o evoluție amplă, dimensiunile sale nu s-au schimbat. Grandland are tot 4,47 metri lungime, 1,9 metri lățime (cu oglinzile rabatate) și 1,6 metri înălțime.
Noutățile aduse de Opel Grandland la nivel de design sunt vizibile. Acest lucru se datorează în mare parte noii grile a radiatorului, denumită Opel Vizor, care conferă modelului Grandland un stil modern și minimalist. Urmând exemplul altor producători, numele Grandland este acum plasat mai proeminent în partea din spate. Alte modificări ale exteriorului includ ornamente vopsite ale pasajelor roților și pragurilor ușilor.
Cele mai mari modificări au fost aduse la interior, care a primit o arhitectură complet nouă și mai multă tehnologie. Printre noile caracteristici se numără și Pure Panel. Asta înseamnă ecrane largi, un număr minim de butoane fizice și informații clare pentru șofer.
Un ecran de 12 inci, amplasat direct în fața șoferului, afișează cele mai importante informații despre condus (viteză, consum de combustibil, nivelul rezervorului și capacitatea bateriei). De restul funcțiilor se ocupă un al doilea ecran de 10 inci al sistemului multimedia cu navigație și suport pentru Android Auto și Apple Car Play (doar prin cablu). Comenzile fizice pentru climatizare și alte setări rămân în consola centrală pentru a-i conferi un bun echilibru în ceea ce privește funcționalitatea.
Din experiența noastră, putem spune că dispunerea comenzilor de pe tabloul de bord este, ca la toate celelalte modele Opel, intuitivă și clară. Deși nu există materiale de lux în habitaclu, îmbinările sunt la o calitate bună. În ceea ce privește spațiul, acesta este mai mult decât suficient în cel mai mare SUV al constructorului auto german. Grandland va fi un companion ideal pentru o familie de patru persoane, care va aprecia portbagajul de 514 litri. Scaunele din spate pot găzdui confortabil chiar și persoane mai mari – există suficient spațiu în fața genunchilor și deasupra capului.
Camera cu infraroșu a sistemului detectează oameni și animale cu până la 100 de metri în fața mașinii în direcția de deplasare, pe baza diferenței de temperatură față de împrejurimi. Este o tehnologie care ar putea fi benefică pentru cei care locuiesc în zonele rurale neiluminate.
În testul nostru am primit versiunea cu motorizare 1.2 turbo pe benzină cu trei cilindri (130 CP și 230 Nm) și o transmisie automată cu 8 trepte. Unitatea pe benzină condusă nu era printre cele mai puternice, dar se potrivea perfect cu caracterul SUV-ului germano-francez. De asemenea, se înțelegea bine cu cutia de viteze automată, care schimba vitezele cu rapiditate și fără trepidații. Motorul a compensat dinamica mai redusă cu un consum decent de combustibil. În medie, am condus-o cu mai puțin de 8 litri la suta de kilometri.
Șasiul lui Grandland este mai rigid iar în condiții de condus energic, amortizoarele mai rigide fac ca acesta să fie stabil în viraje. Este suficient de vioi pentru o mașină de dimensiunea sa, iar șoferii pot alege între o selecție de moduri de rulare diferite. Puteți selecta Sport dacă vreți să îi ”ascuțiți” accelerația, dar mai potrivite pentru stilul său sunt modurile de rulare Normal și Eco, adaptate unui condus zilnic clasic și liniștit. Revenind la tema confortului, Grandland are o configurație bună, cu o suspensie capabilă să amortizeze gropile și denivelările de pe șosea. Și, atunci când viteza crește până la viteze de autostradă, izolarea fonică rămâne bună.
În concluzie, faceliftul lui Opel Grandland a adus un design actualizat, un interior mai modern și o manevrabilitate ușor îmbunătățită. Toate acestea îl fac să pară mai atractiv, deși nu la fel de atractiv ca modelul mai mic Mokka.
Prețul noului Grandland pornește în România de la 25.200 Euro cu TVA, dar versiunea testată de noi, nivelul de echipare GS Line, ajunge la un preț de 35.000 de euro (TVA inclus).